Duszpasterstwo Akademickie UMCS

Pielgrzymka na Jasną Górę

81 ogólnopolska pielgrzymka akdaemicka na Jasną Górę odbyła się pod hasłem „Wstań. Głoś! Zaryzykujesz?” inspirowanym słowami papieża Franciszka wygłoszonymi podczas ŚDM w Krakowie. Zamieniliśmy kanpę na parę butów i ruszyliśmy do Częstochowy. Wyjazd z Lublina o godzinie 4:30 nie odstraszył grupy śmiałków i o 10 odebraliśmy pakiety pielgrzyma. Po powitaniu usłyszeliśmy konferencje ks. Mirosława Malińskiego

Akademicka Droga Krzyżowa 2017

Jak co roku w czasie Wielkiego Postu wyruszyliśmy w drogę krzyżową po miasteczku akademickim. Rozważania do poszczególnych stacji przybiżały nam postaci błogosławionego Piotra Jerzego Frasatiego i wolontariuszki ś.p. Helenki Kmieć. Mogliśmy usłyszeć o radości życia i doświadczeniu krzyża w ich życiu. Akademicka Droga Krzyżowa po raz kolejny zgromadziła wielu studentów, a także siostry zakonne, księży

Kolęda w akademikach

W tym roku wizyty duszpasterskie przebiegały w nieco inny sposób. Wszyscy zainteresowani spotykali się w ogólnej sali, a później księża odwiedzali pokoje. Były kolędy, modlitwa, obrazki, rozmowy i herbatka. Przeczytajcie relacje ks Łukasza Kachnowicza. Kebab na dobry początek i kolęda w Grzesiu.

Rekolekcje adwentowe

Tegoroczne rekolekcje adwentowe odbyły się w dniach 11-13 grudnia. Miały nieco inną formę, ponieważ prowadziły je osoby świeckie. Przyjechali do nas bracia ze Wspólnoty Miłości Ukrzyżowanej ze Szczecina i Warszawy. Ich charyzmatem jest kontemplowanie krzyża Chrystusa i ewangelizacja (między innymi poprzez pieśni).  Przez te trzy dni słuchaliśmy nauk rekolekcyjnych o wyborze drogi, nawróceniu, przebaczeniu i miłości,

DA UMCS w Beskidach

Korzystając z długiego weekendu 10-13 listopada ruszyliśmy na podbój beskidzkich szlaków. Około godziny 17 w czwartek udało nam się wydostać z Lublina. Warunki pogodowe i humory dopisywały. Na miejsce noclegu, gdzie czekała na nas gospodyni z kolacją, dojechaliśmy późnym wieczorem. Godzina pobudki została ustalona na godz 7:30, żeby jak najszybciej ruszyć na szlak. Pierwszy dzień

Światowe Dni Młodzieży w Krakowie

Co prawda od ŚDM minęło już trochę czasu, ale chcieliśmy się z Wami podzielić naszymi przeżyciami z tej niezwykłej pielgrzymki. Punktualnie o 6 rano 29 lipca 19-osobową grupą Duszpasterstwa Akademickiego UMCS stawiamy się pod dworcem PKP. Chwilę oczekiwania na pociąg spędzamy na rozmowach o zbliżających się wydarzeniach, piciu porannej kawy i … dosypianiu. Po podstawieniu